Pijesz podczas jedzenia? Czy to błąd?

Wiele osób uwielbia popijać spożywane potrawy wodą, sokiem czy nawet winem. Tymczasem okazuje się, że może to być duży błąd, który negatywnie odbije się na Naszym trawieniu. Dowiedzmy się zatem, jak działa spożywanie płynów podczas jedzenia?


Okazuje się, że spożywanie napojów bezpośrednio po lub podczas jedzenia może szkodzić trawieniu, ale UWAGA - tylko w dużych ilościach lub u osób o nadkwaśności żołądka. Warto zauważyć, że spożywany do posiłku napój rozcieńcza enzymy trawienne. Jednak, aby było to dla nas niezdrowe musielibyśmy przy danym posiłku wypić nawet kilka szklanek wody lub innego napoju. 

Bezpieczną ilością płynów, jaką możemy spożyć podczas posiłku jest zazwyczaj jedna szklanka. Najlepiej, gdy spożywanym napojem jest np. zielona herbata czy sok naturalny. Wtedy to taki napój może jeszcze wspomóc trawienie. 

Jeśli właśnie się odchudzamy to najlepszym sposobem na zahamowanie wysokiego poczucia głodu jest spożycie 1-2 szklanek wody ok. 20-30 minut przed posiłkiem. Większe ilości napojów można, bez odbicia na trawieniu spożywać również ok. 1-2h po posiłku.

   

Polecane posty