Jałowiec na rowerze [1]

Dwa dni i dwie różne trasy po stokach Jałowca. Pierwsza z nich dała nam wiele wrażeń, ale nie doprowadziła nas na szczyt, druga z kolei pozwoliła zdobyć szczyt i zafundowała ciekawe widoki oraz wymagający zjazd. Przecięliśmy różne szlaki, wiele się nauczyliśmy, sporo zobaczyliśmy, a przejechaliśmy w te dwa dni zaledwie 60km.

Trasa pierwsza rozpoczęła się w Suchej Beskidzkiej, przebiegała przez Stryszawę oraz Zawoję, po czym znowu Stryszawę i z powrotem do Suchej Beskidzkiej.

Rozpoczynamy standardowo przy SP2 w Suchej Beskidzkiej i wyruszamy w kierunku Stryszawy. Najpierw ścieżką rowerową, a potem niestety drogą główną aż do skrzyżowania przy stacji paliw oraz banku. W zasadzie to powoli już rozpoczyna się nasz podjazd - póki co delikatny.
Drogą tą dojeżdżamy do Kościoła św. Anny w Stryszawie skąd jedziemy dalej w kierunku Stryszawy Roztoki oraz klasztoru na Siwcówce.

Po około 3km dojeżdżamy do skrzyżowania na którym skręcamy w lewo - zaraz za przystankiem autobusowym "Stryszawa Matusy". Szlakiem zielonym kierujemy się w stronę klasztoru na Siwcówce. Co ciekawe, źródła podają że klasztor ten był ulubionym miejscem odpoczynku kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz miejscem jego spotkań z Karolem Wojtyłą.

Za klasztorem skręcamy w prawo i dalej kierujemy się szlakiem. Zjeżdżamy z asfaltu i wjeżdżamy na leśną drogę biegnącą w górę. Cały czas zgodnie ze szlakiem dojeżdżamy do rozjazdu na wysokości ponad 900m n.p.m. Skręcamy w lewo, żółtym szlakiem.

Pozostał jeden lekki podjazd, a następnie dość niebezpieczny zjazd. Należy na nim bardzo uważać, ponieważ jest ślisko i stromo. Na zjeździe można spotkać także liczne korzenie oraz kamienie.
Po zjeździe kierujemy się na Zawoję Przysłop i dojeżdżamy aż pod hotel Beskidzki Raj. Bramę do tego miejsca mijamy po lewej stronie i kierując się drogą główną jedziemy przez ok. 1km, aż do zakończenia asfaltu i wjazdu na polną drogę. Krótko po tym wjeżdżamy w las, a więc warto zachować dodatkową ostrożność. Zjazd tutaj jest dość prosty, aczkolwiek zawsze należy uważać.
Jedziemy cały czas prosto, aż do DW 946, na którą wjeżdżamy skręcając w prawo.
Po 3km jesteśmy już na miejscu tzn. przy SP2 w Suchej Beskidzkiej. Długość wynosi ok. 25km.