Kurczak z ryżem i warzywami

Dieta bogata w białko umożliwia przygotowanie wielu różnych posiłków będących zarówno smacznymi jak i zdrowymi propozycjami na obiad lub kolację. Jednym z nich jest kurczak z ryżem 
i warzywami gotowane na parze. 


Składniki:

  • ryż 50g 
  • pierś z kurczaka 150g
  • marchew 1-2 szt
  • fasolka szparagowa zielona wg. uznania
  • kalafior wg. uznania
  • 1/2 natki pietruszki
  • przyprawy np. do kurczaka, chilli itp.
Sposób przygotowania:

Najpierw należy przygotować garnek do gotowania na parze oraz potrzebne nam składniki. Zaczynamy od mięsa - możemy go pokroić lub w całości wrzucić do garnka - robi się ono najdłużej, a więc dlatego od niego zaczynamy. Możemy od razu także przyprawić nasze mięso lub zrobić to po dodaniu wszystkich składników. Po obmyciu kroimy wszystkie warzywa oraz wrzucamy do garnka. 
Ryż możemy gotować osobno lub wrzucić go do mięsa oraz warzyw po ok. 40-50 minutach. 
Całość będzie się gotować ok. 1h. W tym czasie powinniśmy co jakiś czas mieszać nasze danie.

Wartości odżywcze

Pierś z kurczaka jest świetnym źródłem białka - 21,5g na każde 100g mięsa, a przy tym zawiera tylko znikome ilości tłuszczu oraz dostarcza (w 100g) ok. 100kcal. 
Ryż z kolei jest źródłem węglowodanów (78g węglowodanów w 100g ryżu) oraz białka, którego porównywalnie jest trzykrotnie mniej niż w mięsie. 
Warzywa takie jak marchew, fasolka, kalafior czy pietruszka zapewniają odpowiednią dawkę mikro i makro elementów niezbędnych do funkcjonowania naszego organizmu. Są one bogate m.in. w wapń, potas, magnez, fosfor czy mangan, który wspiera nasz organizm w wielu procesach m.in. wspiera pracę mięśni. 

Całe nasze danie powinno dostarczyć nam nie tylko makro i mikro elementy, ale także wiele potrzebnych witamin, błonnika oraz składników odżywczych takich jak białko czy węglowodany. 
Porcja wskazana w przepisie dostarczy ok. 400kcal. 

 



Polecane posty