Siłownia dla rowerzysty? Zobacz co musisz wiedzieć!

Pytanie, które nurtuje wszystkich zapalonych rowerzystów o to, czy siłownia pomaga w budowaniu formy kolarza, rowerzysty jest tematem dzisiejszego artykułu. Dowiecie się co dają ćwiczenia na siłowni oraz czy warto. Będzie ciekawie!

Foto: http://portal.bikeworld.pl/multimedia/foto/small/1294943761_201101131901.jpg

Jesienne oraz zimowe dni są znacznie krótsze niż te letnie, a więc mamy mniej czasu na jazdę na rowerze. Nie mniej jednak jeździć można i da się, ale nie każdy znajdzie na to czas. Zwłaszcza, że np. ja bardzo nie lubię jeździć po zmroku - ze względu na bezpieczeństwo i tą niemożność podziwiania krajobrazów.

Siłownia czy też ćwiczenia siłowe w domu są bardzo ważnym elementem dla każdego sportowca.
Także dla rowerzysty czy kolarza. Przynoszą one zdecydowanie pozytywne skutki, ale tylko gdy są wykonywane poprawnie - w innym wypadku efekt jest odwrotny do zamierzonego.

Dzisiaj wymienię Wam tylko ogólne zasady, które warto poznać przed pójściem na siłownię, a spis najbliższych tematów znajdziecie poniżej. Zasady "złotej siódemki":

1. Ciesz się z tego co robisz! Początki bywają trudne - to prawda, ale warto pomyśleć ile dobrego przyniesie trening dla Naszego ciała.

2. Trening zawsze idzie w parze z dietą. Nie osiągniesz swoich celów bez pełnowartościowej diety oraz dobrego treningu.

3. Miej plan. Najlepiej niech będzie on przygotowany przez trenera - wtedy będzie przystosowany indywidualnie do Naszych potrzeb.

4. Rozgrzewka rzeczą świętą! Każdy trening musi rozpoczynać się od rozgrzewki, gdyż dzięki temu unikniemy kontuzji.

5. Planuj, myśl i rób. Czas, który dzieli te czynności powinien być niewielki, jeśli chcemy osiągnąć nasz cel.

6. Ustal co i jak. Ile razy w tygodniu możesz ćwiczyć, jak długo, W tym również pomóż może Ci trener.

7. Jeśli na siłownię idziesz po raz pierwszy udaj się do trenera. Dobierze on odpowiednie ćwiczenia dla Ciebie, dzięki czemu się nie rozczarujesz.


Aby dokładnie przedstawić Wam wszystko, co potrzebne podzieliłem tematykę na kilka artykułów:

1. Trening siłowo-wytrzymałościowy.
2. Trening obwodowy, serie z powtórzeniami.
3. Ćwiczenia dla kolarzy w sezonie i poza sezonem.
4. Domowa siłownia.

Będą one ukazywać się w najbliższym czasie, a więc zaglądajcie i obserwujcie codziennie bloga :) 


Polecane posty