Naturalny z jabłkiem, czyli pełnowartościowy, szybki posiłek

Każdy z Nas ma taki dzień, że wstaje z łóżka i pojawia się mu myśl "Muszę coś zmienić, biorę się za siebie". Niejednokrotnie myślimy, że zdrowe jedzenie pochłonie nam mnóstwo czasu, ale nie jest to prawdą. Przygotowałem dla Was bardzo prosty i szybki sposób na deser, drugie śniadanie czy też kolację, który będzie Wam smakował, a jednocześnie stanowił element pełnowartościowej diety.


Co będziemy potrzebować? 
- Jogurt naturalny 180g lub 330g
- Jedno lub połówka jabłka 

Sposób przygotowania: banalnie prosty! 

Kroimy jabłko w kostkę lub w dowolny sposób, który nam pasuje i wrzucamy go do kubeczka z jogurtem. Następnie mieszamy, tak aby jabłko było nie tylko na wierzchu. 
Możemy również przygotować to w miseczce lub na talerzu. 
Ja wybrałem taki sposób, ponieważ jest najszybszy.

Oprócz tego, że przygotowanie trwa niecałe kilka minut to jest to uniwersalny posiłek, ponieważ można zjeść go jako śniadanie, drugie śniadanie, deser czy też kolację. 
Pamiętajmy jednak, że dieta powinna być urozmaicona, a więc jogurt zalecam raz dziennie.
Jako śniadanie zalecam większe opakowanie np. Jogurt Gęsty Bakoma 330g, 
a jako deser wystarczy 180g. Zwracajmy uwagę na to, co kupujemy, gdyż jogurt jogurtowi nie równy. Ważne jest, aby w składzie były tylko żywe kultury bakterii, a nie kilkanaście wersów z konserwantami.

Dlaczego jogurt naturalny jest taki idealny? 

1. Wzmacnia kości przez dużą zawartość wapnia 
(30-40% dziennego zapotrzebowania)

2. Jest doskonałym źródłem białka 
(ok. 20% dziennego zapotrzebowania)

3. Bogate źródło witaminy A i B

4. Wspomaga prawidłowe działanie jelit

5. Zwiększa odporność i obniża cholesterol

6. Poprawia biodostępność innych składników odżywczych

7. Jest łatwiej strawny niż mleko

8. Wspomaga leczenie infekcji drożdżycowych

9. Łagodzi objawy zapalenia pęcherza moczowego

10. Bogaty w jod, fosfor, potas oraz cynk

Jak widzimy, ten bardzo niepozorny produkt ma wszelakie zastosowanie. Podałem tylko 10 podstawowych zalet stosowania jogurtu naturalnego, a uwierzcie, że jest ich dużo więcej!
Jabłko zapewnia na kolejne witaminy i składniki odżywcze.

Wspomniany wyżej jogurt naturalny gęsty 330g zawiera 198kcal, prawie 12g białka oraz 17g węglowodanów. Jedno, nieduże jabłko zawiera 72kcal, 0,40g białka oraz 16,5g węglowodanów.

Łącznie daje nam to posiłek o wartości 270kcal, a więc niedużo - przy tym całe mnóstwo witamin
 i minerałów! :D





Polecane posty