[TEST] Opony rowerowe SCHWALBE Land Cruiser 26x1,75

Jak powszechnie wiadomo wszystko w naszych jednośladach po jakimś czasie się zużywa. W moim przypadku nie było inaczej. Po przejechaniu 1500km i wejściu w nowy sezon bieżnik w moich starych oponach pozostawiał wiele do życzenia. Brak umiejętności odpowiedniego hamowania czy też po prostu wpływ przejechanych kilometrów nakazał mi je wymienić.


Jako iż 85% naszych tras to nawierzchnie utwardzone (zazwyczaj asfalt), a tylko 15 to drogi leśne czy też błotniste, mój wybór padł na opony typu semi-slick. Pozwalają one na dużo szybszą jazdę po asfalcie, jednocześnie zachowując trochę trakcji w terenie. Niestety sam wybór producenta i modelu nie był wcale łatwy. Po przeczytaniu opinii wielu użytkowników wybrałem opony z serii Land Cruiser od SCHWALBE z szerokością 1,75.



TEST

1. Głośność opon podczas jazdy.
Można powiedzieć, że jest ona zerowa. Jadąc z każdą prędkością (nawet do 80km/h) nie da się usłyszeć żadnego dźwięku wydawanego przez to ogumienie.

2. Opory toczenia.
Myślę, że jak na takie opony są one naprawdę małe. Nigdy nie jeździłem na rowerach szosowych więc nie mam porównania. Jednak po przejściu z Rubeny o szerokości 2,1 zyskuję do 10 minut różnicy w czasie na tym samym odcinku.

3. Przyczepność.
a) na utwardzonych drogach - w suchych warunkach przyczepność jest idealna. Opony trzymają się drogi tak jak należy. Na deszczu nie jest gorzej. Ostatnie zawody pokazały, że tutaj prędkość nie odnosi się do przyczepności. Nie było ani jednego momentu w którym straciłbym trakcję.
b) w terenie - wiedziałem na co się piszę kupując takie opony, przez co nie można zbyt wiele wymagać. Moim zdaniem nie jest aż tak źle. Opony w miarę dobrze radzą sobie w błocie, jednak tutaj już częściej tracą przyczepność, co nie ułatwia nam jazdy.

4. Jazda po kostce brukowej.
Potraktowałem to jako osobny punkt, ponieważ jest także ważny, a nie pasował do żadnego innego. Tutaj główną rolę odegra ciśnienie w oponie. Mając opony napompowane do końca środek bieżnika będzie wpadać pomiędzy kostkę, co może skutkować straceniem równowagi. Jednak mając średni stan ciśnienia opony znacznie lepiej będą sobie z nią radzić - boczny bieżnik będzie wspierał środek.


PODSUMOWANIE


Ogólnie zakup tego ogumienia od SCHWALBE uważam za bardzo udany. Stosunek jakości do ceny (40zł za sztukę) jest naprawdę dobrze dobrany. Na nasze trasy sprawdza się idealnie. 
Wreszcie mogę dorównać Adrianowi na asfaltowych odcinkach, nie tracąc na tym dużo w terenie. 
Polecam wszystkim zakup modelu Land Cruiser ;)

Damian Maciaszek 

Polecane posty