Gotowanie, pieczenie czy smażenie?

Każdy z nas codziennie spożywa wiele wartości odżywczych. Niektóre z nich przynoszą korzystne skutki dla funkcjonowania organizmu, a niektóre przeciwnie. Statystyczny Polak spożywa rocznie ok. 65kg mięsa, a więc sporo. Procesy jakim jest ono poddawane to m.in. gotowanie, pieczenie oraz smażenie. Wszystko jasne. Tylko co wybrać z tych trzech sposobów żeby jeść zdrowo? 



http://www.przepisy-dla-dzieci.pl/content/upload/gotowanie%20na%20parze/gotowanie%20na%20parze_medium.jpg

Najprostszym choć nie najszybszym sposobem na przyrządzenie mięsa jest gotowanie. Sposób ten preferowany i polecany jest przez wielu dietetyków, bo przecież jemy bez tłuszczu. 
Jest jednak jedno "ale". Wygotowuje się nie tylko tłuszcz, ale także cenne wartości odżywcze
 - witaminy. Niestety, większość z tych witamin przedostaje się z mięsa do wody, która zazwyczaj jest po prostu wylewana. Jak się okazuje najprostsze nie znaczy najzdrowsze. 

Najszybszym sposobem jest smażenie. Choć powszechne to nie zdrowe. Nie tylko tracimy wartościowe witaminy, ale także "bogacimy" mięso w spore ilości tłuszczu.
Ten z kolei może doprowadzać do nadwagi, która jest sporym problemem zwłaszcza wśród osób młodych.  

Pieczenie... w folii? To dobry wybór. Nasze mięso praktycznie wcale nie będzie potrzebowało tłuszczu. Dzięki temu będzie ono znacznie mniej kaloryczne.

Dla każdego z tych rozwiązań są alternatywy... znacznie zdrowsze. 
Jedną z nich jest gotowanie na parze. Wiadomo, że są to rzeczy bardziej skomplikowane niż wrzucenie mięsa do naczynia z tłuszczem, ale czasem warto zadbać nie tylko o czas. 
Zdrowie jest od niego o wiele cenniejsze. 

A więc wróćmy do pytania... co wybrać? 

Raz na jakiś czas wolno wszystko i też będzie zdrowo, ale zaleca się częstsze przygotowywanie posiłków na parze oraz pieczenie na parze :-) 



   

Polecane posty