Kolarz na siłowni

Trening każdej dziedziny sportu nie ogranicza się jak zapewne wiecie do samej techniki i drążenia ciągle tego samego. W kolarstwie jest podobnie. Nie wystarczy sama jazda na rowerze, potrzebne są jeszcze inne ćwiczenia, głównie siłowe, które będą rozbudowywać nasze mięśnie.

http://pliki.kfd.pl/atlas/foto/nogi/14_nogi_1.jpg

Jeśli wybierzemy się na siłownię nie może również ćwiczyć tylko i wyłącznie dolnych partii mięśni, jakimi są nogi, ale właśnie powinniśmy wzmacniać również tułów i partie mięśniowe rąk.
Trening na siłowni przede wszystkim rozbuduje i wzmocni mięśnie, co przyczyni się do tego że będziemy np. mocniej naciskać na pedały, a więc jednocześnie generować większą prędkość - to bardzo ważne, zwłaszcza jeśli bierzemy udział w wyścigach czy też rajdach kolarskich. 
To nie wszystko, trening taki zwiększy również wytrzymałość zawodnika, a to niestety bywa najsłabszym punktem wielu zawodników. Czujemy, że mamy siłę, dajemy z siebie wszystko, przychodzi ostatni etap wyścigu i koniec... brakuje nam wytrzymałości. 

Ćwiczenia jakie powinniśmy wykonywać na siłowni mogą być różnorodne, w zależności dla jakich grup mięśni. Przykładowymi ćwiczeniami na nogi mogą być:
  • wypychanie nóg na suwnicy
  • step ze sztangą lub hantelkami
  • przysiady ze sztangą
  • wspięcia na palcach obunóż
  • prostowanie podudzie siedząc (na maszynie z obciążeniem)
Jeśli chodzi o inne partie to np:
  • wiosłowanie na wyciągu poziomym (plecy)
  • wyciskanie sztangi na ławce poziomej (klatka piersiowa)
  • skręty tułowia z obciążeniem w siadzie równoważnym (brzuch)
Filmiki przedstawiające prawidłowe wykonywanie powyższych, przykładowych zdjęć znajdziecie
 na kanale PoTreningu.

Ćwiczenia jakie wykonasz są uzależnione tylko i wyłącznie od Ciebie. Pamiętaj jednak, aby mięśnie ćwiczyć równomiernie i starać się trenować wszystkie grupy mięśni, gdyż w przeciwnym wypadku może się to skończyć kontuzją bądź urazem. 
Jeśli nie masz doświadczenia na siłowni lub dopiero zaczynasz warto o rady zapytać trenera personalnego, który z reguły zawsze powinien być na siłowni.



Polecane posty