Cycling route

Cześć. Ostatnie posty nie były związane z samą jazdą na rowerze, ale dotyczyły żywienia ze względu na to, że dla większości rowerzystów nastał już sezon martwy. 
Myślę jednak, że jest to odpowiedni czas, aby przyswoić sobie pewne informacje dotyczące dróg rowerowych, ścieżek albo inaczej ciągów pieszo-rowerowych.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/Ulica_Koszykowa_przy_Krzywickiego_w_Warszawie.JPG/1024px-Ulica_Koszykowa_przy_Krzywickiego_w_Warszawie.JPG

Zaczniemy od ciekawostki. Najwięcej dróg rowerowych w Polsce ma Gdańsk, bo aż 450km. Na drugim, zaszczytnym miejscu uplasowała się stolica, czyli Warszawa wraz ze swoimi 410km dróg dla rowerów. Ostatnie miejsce na podium w tej kategorii przypadło dla Wrocławia, gdzie łącza długość dróg rowerowych wynosi 205km. 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/RedBikeLane.JPG/1024px-RedBikeLane.JPG

Wszystkie te miasta angażują się rzeczywiście w ich rozwój, mimo że znaczna część dróg rowerowych jest w złym stanie lub jest wykonana z nie prawidłowego materiału.
Takim złym materiałem jest bruk, czyli kostka Bauma. Prawidłowo wykonana ścieżka rowerowa powinna być wykonana z asfaltu lub pokryta tartanem. 
Droga rowerowa może mieć różną formę, może to być droga wydzielona z chodnika, z jezdni, samodzielna w pasie drogowym oraz samodzielna nie związana z układem ruchu drogowego. 
Chyba najlepszym rozwiązaniem jest samodzielna droga w pasie drogowym lub wydzielona z jezdni, a do tego specjalnie wydzielone śluzy, które znajdziemy np. w Gdańsku.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/%C5%9Aluza_rowerowa_Gdansk_Wita_Stwosza_Bazynskiego.jpg/1280px-%C5%9Aluza_rowerowa_Gdansk_Wita_Stwosza_Bazynskiego.jpg

Są to bardzo przemyślane rozwiązania, które zapewniają rowerzystą nie tylko bezpieczeństwo, ale także komfort poruszania się. Skoro samochody, busy, taksówki mają swoje drogi to dlaczego rowerzyście by ich mieć nie mogli, jeśli ich ilość również jest znaczna w naszym kraju.

Pozdrawiam.


Polecane posty