Bieganie, czyli ćwiczymy nogi.

Cześć. 
Dawno mnie tu nie było... no ale o tym było już wcześniej. Teraz chciałbym zająć się bardzo ważnym elementem, dziedziną sportu, którą sam choć nie najczęściej to jednak uprawiam. 
Dzisiejszy temat krążył będzie wokół biegania. 


http://treningbiegacza.pl/uploads/media-library/co-daje-bieganie-kompendium-wiedzy.jpg?1446124776

Sezon jesienny oraz zimowy to jak dla mnie nie jest idealna pora na jazdę na rowerze - przynajmniej w te chłodniejsze dni, kiedy nie zawsze ma się odpowiednie ubranie. 
Jednak po lecie, w którym trenowaliśmy na rowerze, zbudowaliśmy formę, lepszą kondycję, a może nawet lepszy wygląd szkoda zaprzepaścić tego wszystkiego i odpuścić - tak sobie pomyślałem.
I stwierdziłem, że nie będę odpuszczał no i zacznę coś więcej - zacząłem biegać, ale nie tylko.
Wszystko dlatego, że w lecie 2016 planuję udział w TdP dla amatorów i chciałbym się jakoś, choć może nie profesjonalnie przygotować do tego wydarzenia, które mimo wszystko (jeśli uda się mi w nim startować) byłoby dla mnie największą imprezą kolarską w jakiej brałem udział do tej pory.
Nie chodzi mi oczywiście o obstawianie pierwszych miejsc, bo szczerze nie czuję się na takich siłach, ale po prostu chciałbym dać z siebie wszystko i wykrzesać co potrafię, a inaczej jak poprzez trening tego nie dokonam.
Rower teraz używany jest sporadycznie, głównie na króciutkie wyjazdy (3-5km) i dlatego postanowiłem zacząć biegać oraz ćwiczyć. 
Moje bieganie nie jest żadnym osiągnięciem, bo dystans 3km potrafi pokonać biegiem każdy kto cokolwiek trenuje lub nawet nie trenuje, ale dba o swoje zdrowie.
Do tego dołożyłem ćwiczenia siłowe jak np. pompki, brzuszki czy ćwiczenia z małymi hantlami, ale także przysiady, "krzesełko" i różne inne ćwiczenia.

Znalezione obrazy dla zapytania ćwiczenia na biceps
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSY7yMbTg9p49pkuVROtY_L1tBsSiGzkE4dgLwbESwtLSGemeGk-Q

Trening biegowy to dla mnie przede wszystkim trening nóg, które są siłą napędową podczas jazdy na rowerze, ale nie tylko. Elementem ćwiczeń są też brzuszki oraz pompki, które odpowiedzialne są za mięśnie brzucha oraz klatki piersiowej, a te również są ważnym elementem podczas jazdy na rowerze, tak samo jak mięśnie pleców, które również staram się wzmacniać. 
Oczywiście ćwiczenia na biceps, triceps itp. nie mają dużego udziału w jeździe na rowerze, ale co ciekawe na motocrossie już tak - i to bardzo duży. Mimo tego dla lepszego wyglądu staram się jakoś wzmacniać.
Do ćwiczeń na klatkę piersiową które wykonuje zaliczyć można jeszcze np. wyciskanie hantli z pozycji leżącej - nie liczy się dla mnie waga tylko ilość i jakość powtórzeń.

Co by tu więcej mówić... jakbyście mieli jakieś pytania, byli czegoś ciekawi to piszcie w komentarzach.


Polecane posty