Poprawa kondycji - nie koniecznie na rowerze

Cześć. Dzisiaj chciałbym podzielić się z Wami tematem, jakim jest kondycja, a właściwie jej poprawa. Jest to bardzo ważna sprawa, ze względu na to że główną wymówkę od uprawiania praktycznie każdego sportu jest zdanie "Nie mam kondycji" oraz ze względu na to, że kondycja jest sprawą podstawową przy każdym sporcie, nie ważne czy jest to jazda na rowerze, na rolkach, pływanie, bieganie czy jeszcze coś innego.
http://eliminacjatluszczu.pl/wp-content/uploads/2015/07/cwiczenianaplaskibrzuch.jpg

Kondycja fizyczna, czyli taka która nas interesuje to zdolność wykorzystywania tlenu przez organizm - jest to oczywiście książkowa regułka, ale chodzi oczywiście o oddychanie i płuca.
Poprawa kondycji wbrew pozorom nie jest taka trudna, jak może się wydawać, a kluczowe w niej są dwa, następujące punkty: dieta i ćwiczenia.
Jeśli chodzi o ćwiczenia to wszystko zależy od osoby, ale w najgorszych sytuacjach należy zacząć np. od półgodzinnego marszu codziennie oraz zastąpienia samochodu i komunikacji miejskiej pieszą wędrówką, w lepszych sytuacjach dobrze jest stosować ćwiczenia aerobowe - ale uwaga, jeśli chcemy schudnąć to nasz treningu musi trwać minimum 40 minut, bo dopiero wtedy organizm wykorzystuje tłuszcz jako energię, a nie mięśnie jak przez pierwsze 30 minut treningu. 
W ćwiczeniach aerobowych najważniejsza jest systematyczność - ustalamy sobie cele na najbliższe tygodnie i potem ćwiczymy, nie jest to proste, ale bardzo ważne w osiągnięciu celu.
Chodzenie, jazda na rowerze, bieganie, pływanie, skakanie na skakance, jazda na rolkach/łyżwach, brzuszki, pompki, podnoszenie ciężarów to ćwiczenia aerobowe.
Myślę, że na początek warto zacząć od treningu 2-3 razy w tygodniu po 45-60 minut, w zależności od obecnej kondycji osoby.
Jako ćwiczenia proponuję najpierw 5-10 minut rozciągania, potem te kilkadziesiąt minut treningu właściwego, czyli jedno z wymienionych wyżej ćwiczeń aerobowych oraz na końcu ok. 10 minut roztrenowania, o którym pisałem w jednym z wcześniejszych postów.
Dokładniejszy plan ćwiczeń ukaże się być może w którymś z kolejnych postów.
Teraz kwestia żywienia. Co jeść i pić by zyskać kondycję ?
W ogólnym odżywianiu warto stosować po prostu zasady zdrowego odżywiania. Powinniśmy spożywać dużo warzyw, dodając je do każdego posiłku, nawet jako przekąski, ale także dobrze byłoby jeść zdrowe tłuszcze, które zawarte są w np. orzechach włoskich czy migdałach.

Ważne jest, aby za wszelką cenę unikać napojów gazowanych, lepiej dla naszego zdrowia i portfela wybrać zwykłą wodę mineralną.
Jeśli interesuje Was ten temat to możecie pisać w komentarzach, będę wtedy pisał o nim więcej.

Pozdrawiam bardzo serdecznie.

Polecane posty

3 komentarze

18 sierpnia 2015 11:49

Najgorsze jest to, że kondycja za szybko spada, wystarczą 2 tygodnie nie ćwiczenia i przy wysiłku już czuć, że jest ciężej.

Reply
avatar
18 sierpnia 2015 15:51

No niestety, ale tak jest. Trzeba ćwiczyć systematycznie, przez cały czas - ale to przekłada się na dobre dla naszego zdrowia w późniejszym czasie.

Reply
avatar
26 lipca 2017 11:14

A ja lubię i na rowerze :D Ale najważniejsze to regularnie się ruszać i ćwiczyć, wtedy nasze ciało nam podziękuje za parę lat za to.

Reply
avatar