Trening siłowy

Cześć. Ostatnio pogoda (przynajmniej w moim regionie) Nas nie rozpieszcza, a do pokonywania tras jak wiadomo, potrzebne są mocne i wytrwałe mięśnie. W czasie deszczu, wcale nie musimy trenować na powietrzu - można zrobić w domu, trening siłowy.

Znalezione obrazy dla zapytania trening siłowy

Co to w ogóle jest ?

Trening siłowy to rodzaj wysiłku beztlenowego, przy którym tętno i oddech utrzymują się na bardzo wysokim poziomie. W czasie trwania treningu siłowego energia do pracy mięśni pobierana jest z najszybciej dostępnych źródeł, czyli cukrów prostych, takich jak glukoza czy fruktoza a następnie z glikogenu (cukier zapasowy zgromadzony w wątrobie i mięśniach).

Dla kogo ? 
 Trening siłowy przeznaczony jest dla każdego człowieka, który chce zbudować i ukształtować odpowiedni szkielet mięśniowy dla zachowania zdrowia, sprawności i funkcjonalności swojego organizmu. Jest to także bardzo dobry sposób na zwiększenie masy ciała, budowy siły i wytrzymałości mięśniowej oraz osiągania sukcesów w każdej dyscyplinie sportowej.

Ja staram się zrobić przynajmniej jeden trening siłowy w tygodniu, przy czym dziennie na rowerze przemierzam od 10 do 20km, a także trenuję na orbitreku. Ostatni trening trwał 20 minut i wyglądał mniej więcej tak: 

1. Przysiad wykroczny 2x15


2. Przysiad ze sztangą/sztangielkami 2x20


3. Pompki standardowe 3x10





Oczywiście był to bardzo lekki trening, ale po nim przejechałem jeszcze ponad 11 km na rowerze. Kiedyś podam Wam jeszcze, jak powinien wyglądać prawidłowy trening siłowy - bo ten raczej nie jest najlepszym rozwiązaniem, a do jazdy na rowerze potrzebne są przede wszystkim mięśnie nóg oraz brzucha - ja tutaj skupiłem się na mięśniach nóg.

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.

Polecane posty